De 5 grootste Meeting room frustraties: hoe los je ze op?
SpearIT editor
16/06/2017
Herken je deze kantoorfrustraties? Het zijn de 5 meestgenoemde frustraties over vergaderzalen bij Proximus SpearIT. Deze zaken waren we beu. Dus gingen we voor een oplossing. Hieronder vertellen we hoe.
De 5 meeting room frustraties
- Schaarse meeting rooms die bezet zijn terwijl jij had geboekt.
- Mensen die de vergaderruimte niet op tijd verlaten.
- De tijd die je verliest met het zoeken naar een meeting room.
- Mensen die meeting rooms bezetten zonder te boeken.
- Ben jij de ongelukkige wiens kantoor zich vlak naast een meeting room bevindt en die er noodgedwongen alle vragen over moet beantwoorden?
Een meeting room app
Meetings worden nu minder vaak onderbroken, vergaderzalen worden niet gebruikt zonder reservatie, en mensen krijgen een handig overzicht van de vrije meeting rooms.
Allemaal dankzij de FISHBOWL MEETING ROOM app op Lenovo Tab 2 A10-30’s aan de deur van onze meeting rooms. Die werkt naadloos met onze Office 365 en laat zich makkelijk installeren en configureren.
Meeting room apps schieten als paddenstoelen uit de grond in de app stores. Wij konden er een hele reeks (pre)testen, vergeleken ze, en vonden de Fishbowl app veruit de beste van het moment. Een prima interface met een knap, aanpasbaar design (huisstijl, weet je wel) helpt ons voortaan om efficiënter om te gaan met onze vergaderzalen.
Hoe werkt het nu bij Proximus SpearIT?
- We installeerden Fishbowl op tablets aan onze meeting rooms zodat mensen duidelijk kunnen zien of een zaal geboekt of vrij is. Ze kunnen ook ter plaatse boeken voor 10-90 minuten.
- We hebben het design aangepast aan de Proximus SpearIT huisstijl.
- Fishbowl loopt in de achtergrond terwijl je gewoon blijft werken in je huidige programma’s die draaien op MS Exchange, Office 365 of Google for Work*.
- En Fishbowl doet meer: meten om je meetingproductiviteit te verhogen.
Automatisch meten en… actie!
Neem actie op basis van feiten i.p.v. een buikgevoel of op basis van wat mensen zeggen - want dat komt niet altijd overeen met wat ze in realiteit doen. En wie heeft er nog tijd voor zulke enquêtes, eigenlijk?
Deelnemers worden automatisch* geregistreerd. Je hoeft geen aanwezigheden bij te houden. Fishbowl registreert iedereen die deelneemt aan een meeting en de smartphone app* heeft geïnstalleerd.
Zo gauw deelnemers de meeting room verlaten, krijgen ze een notificatie van Fishbowl.
Met Fishbowl heb je alle data over je meetings op 1 plaats verzameld. Je kan statistieken, grafiek en rapporten raadplegen ter verbetering van de meetings in jouw organisatie.
Want vergaderingen zijn ofwel een efficiënt communicatie- en overlegmiddel ofwel gratuit tijdverlies dat weegt op de productiviteit van uw bedrijf. In dat laatste geval zijn meetingdata het ideale startpunt voor een verbetertraject.
Meer weten?
Of wil je eens komen kijken naar onze testopstelling?
Stel ons gerust uw vragen over de Fishbowl app.
*Noot: op het moment van het schrijven van deze post was de fishbowl tablet app enkel beschikbaar in de Google Playstore. De iOS app met GSuite support zou in juli 2017 beschikbaar moeten zijn. Microsoft Exchange & O365 ondersteuning voor iOS komt later in de zomer van 2017. Na de zomer verwacht men de smartphone app voor meeting room gebruikers. Dan zal je meer kunnen meten: echte begin- en eindtijden en aanwezigheden bvb. Dingen als de vergaderzaal vrijgeven als de organisator er binnen X minuten niet is, worden dan ook mogelijk