Home > Careers > Workplace Services > Support Engineer

Support Engineer

At Proximus SpearIT, we do everything to enable companies to work smarter, safer and faster. Customers come to us for our wide and extensive offering of IT services. Due to our strong growth, we are always looking for new employees.

Proximus SpearIT strengths:

  • Infrastructure projects and integrations, on-site and in the cloud;
  • Services related to networks, security, Skype for Business, storage, network and server maintenance, monitoring, service desk, and on-site support;
  • Support by IT specialists, project managers and interim managers;
  • Sale of servers, network equipment, smartphones, tablets, PCs and accessories.

What do we expect from you?

Omschrijving

  • Het opvolgen van de dagelijks Operationele tickets en die welke een overschreden SLA hebben
  • Het opvolgen van de dagelijkse en Wekelijkse Incident meeting
  • Het onderhouden van Dashboards met betrekking tot de Rapportering van Operations en MEX
  • Het bewaken van werkprocedure in het kader van Kwaliteitsbeheer (QA)
  • Het bijwonen en Rapporteren aan de Operational Lead van MEX/Operation gerelateerde meetings
  • Het organiseren van meetings met de klant voor de Operationele afhandeling van Incidents
  • Technische context
  • Het werken met TOPdesk als Ticketing en Reporting Tool
  • Het kunnen uitvoeren van eenvoudige MS SQL query’s
  • Goede vaardigheid in het omgaan met tabel structuren in Excel en het bouwen van Pivot tables
  • Vaardig in het onderhouden en creëren van Powerpoint presentaties
  • Business context
  • Atrias vormt de nieuwe sleutel in de Belgische energy markt wat de gegevens verwerkt tussen de DNB’s de Marktpartijen en de TSO’s
  • De berichten die van en naar het CMS worden, worden gemonitord door Atrias Operations. Op basis van de excepties worden tickets gecreëerd welke verstuurd worden naar de verschillende partijen.
  • Atrias gaat komende periode life, wat een commitment vraagt van tenminste 1 jaar.

Kennisgebieden

  • Ervaring in het onderhouden en creëren van Powerpoint presentaties
    • Must have
  • Ervaring met Ticketting en Reporting tool zoals bvb. TOPdesk
    • Medior ( 3,00 jaar )
  • Ervaring met uitvoeren van eenvoudige MS SQL query’s
    • Junior
  • Goede werkervaring in het omgaan met tabel structuren in Excel en het bouwen van Pivot tables
    • Medior ( 3,00 jaar )
  • 5 jaar ervaring in vergelijkbare functies als Support Engineer
    • Senior ( 5,00 jaar )
  • ITIL certificering
    • Nice to have
  • Kennis van kwaliteitsbeheer
    • Nice to have
  • Kennis van TOPdesk of een vergelijkbaar pakket
    • Nice to have
  • UML kennis ten behoeve van TOPdesk
    • ​​​​​​​Nice to have

What do we offer?

At Proximus SpearIT, you can take your career in many directions. You will be among the first to explore new technologies and can constantly update your skills in our ICT Academy. Our working culture is that of an SME: we say it like it is and never shy away from a challenge.

Since we form part of the Proximus Group, you also benefit from the advantages and security of a large company. You can expect an attractive salary and an extensive package of fringe benefits.

Eager to take the plunge?

Don’t hesitate: quickly send us your motivation letter and CV using the button below.

If you have any questions about the job, feel free to call Anis Ajari on 0488 29 59 91.

 

Proximus SpearIT nv / sa - Carlistraat / Rue Carli 4, 1140 Evere, BE

Apply now!
Loading
Contact