Home > Careers > Workplace Services > Support Engineer

Support Engineer

At Proximus SpearIT, we do everything to enable companies to work smarter, safer and faster. Customers come to us for our wide and extensive offering of IT services. Due to our strong growth, we are always looking for new employees.

Proximus SpearIT strengths:

  • Infrastructure projects and integrations, on-site and in the cloud;
  • Services related to networks, security, Skype for Business, storage, network and server maintenance, monitoring, service desk, and on-site support;
  • Support by IT specialists, project managers and interim managers;
  • Sale of servers, network equipment, smartphones, tablets, PCs and accessories.

What do we expect from you?

Als Support Engineer sta je in voor het oplossen van IT problemen van B2B gebruikers (1st, 2nd line support). Je beantwoordt de binnenkomende vragen, luistert aandachtig en bevraagt verder indien nodig om een goed beeld te krijgen van de situatie.
Je analyseert de incidenten en biedt efficiënte oplossingen op hard -en software toepassingen en dit zowel op client -als serverniveau. Je volgt toegewezen tickets op en werkt ze zelfstandig verder af volgens de bepaalde workflows.
Op basis van jouw analyse formuleer je oplossingen zodat de gebruiker meteen of op korte termijn wordt verder geholpen.
Dit doe je zowel remote als on-site bij onze klanten. Je communiceert nauwkeurig over lopende cases naar klanten en collega’s en je maakt accurate incident rapportages op. Verder help je ook actief mee bij de documentatie en het onderhoud van de knowledge base.

Job requirements

  • Je beschikt over een Bachelor diploma informatica en hebt al een eerste ervaring achter de rug met IT support.
  • Problem solving, proces analyse en optimalisatie zitten in je DNA.
  • Een goede basiskennis van onderstaande technologieën is een absolute must:
  • Windows OS 10 & MS O365: Word, Excel, Outlook support
  • Windows Server (2012 R2, 2016 & 2019): inloggen op een server, eventlogs uitlezen, basisprincipes virtualisatie (Hyper-V), RDS
  • Active Directory: account creatie, GPO's kopiëren/aanpassen, ADFS principe, etc.
  • Office 365: mailbox creatie, issues met betrekking tot mailboxen, etc.
  • Hardware: Desktop/Laptop, printer en scanner, ID reader support
  • Je hebt een basis wat betreft Networking, VoIP, Firewalls en Security.
  • Een sociale en positieve ingesteldheid vind je vanzelfsprekend.
  • Stressbestendigheid en een flexibele ingesteldheid maken deel uit van je kernkwaliteiten.
  • Je bent proactief, werkt methodisch en resultaatgericht en neemt ownership over je projecten.
  • Passie voor IT en technologie mogen uiteraard niet ontbreken. Je haalt veel voldoening uit het verruimen van je kennis om deze dan nadien ook te delen met je collega's.
  • Je bent communicatief, in zowel het Nederlands als het Frans (met nadruk op Frans).

What do we offer?

At Proximus SpearIT, you can take your career in many directions. You will be among the first to explore new technologies and can constantly update your skills in our ICT Academy. Our working culture is that of an SME: we say it like it is and never shy away from a challenge.

Since we form part of the Proximus Group, you also benefit from the advantages and security of a large company. You can expect an attractive salary and an extensive package of fringe benefits.

Eager to take the plunge?

Don’t hesitate: quickly send us your motivation letter and CV using the button below.

If you have any questions about the job, feel free to call Roel Kox on 0499 98 14 84.

 

Proximus ICT nv / sa –  Carlistraat / Rue Carli 2, 1140 Evere.

Apply now!
Loading
Contact